jak w twmacie, czym szczególnie powodującym przspieszone bicie serca może zaskoczyć skrzynia DSG, osobę która dopiero zaczyna takiej używać. Chodzi o komunikaty z komputera czy lub zachowania budzące wątpliwości a będące normalką ekspluatacyjną. Już wyczytałem w instrukcji zdanie niejednoznaczne i moim zdaniem SKODA daje tu cziała cyt. z instrukcji
ZATRZYMANIE
"podczas chwilowego zatrzymania, na szkrzyżowaniu nie ma potrzeby przełączania dzwigni w położenie N. Wystarczy po zatrzymaniu trzymać wcziśnięty pedał hamulca. Silnik może jednak pracować tylko na biegu jałowym.
Podsumowując,
nie trzeba przełączać ale ma pracować na jałowym, czyli N. Widzę tu zaprzeczenie.
1)1,9 TDI rok 2001
333 000 km
110 KM seria - prog. na 135KM
Ja używając DSG od 9 lat zawsze trzymam na D i wciśniętym hamulcu,Skoda pewnie miała na mysli,aby nie trzymać wciśniętego hamulca i dodawać gazu. Szczerze mówiąc (odpukać w niemalowane drewno) ten samochód jeszcze nigdy nie wyswietlił mi żadnego komunikatu na maxidocie,odnośnie skrzyni,czy silnika(no oczywiście o spalonych żarówkach i tankowaniu nie licząc). Jeśli będziesz dbał o terminowe wymiany oleju to ta skrzynia jest bajeczna i nie tak droga w eksploatacji. Gorzej,jeśli masz auto kupione używkę i poprzedni właściciel o nią nie dbał , wtedy możesz mieć spore wydatki. Oczywiście skrzynia ma swoje wady,czasami podczas wyprzedzania z kickdownem potrafi zrzucić za dużo biegów w dół co najpierw powoduje przyhamowanie auta,a dopiero potem daje kopa.
dzisiaj trochę pojeździłem, zmiana biegów faktycznie może się podobać, przyspieszanie na D też jest spoko, jedno co mi się nie podoba to przy wolnej równej jeżdzie, używa zbyt wysokich biegów 50km/h i już 5bieg, 65km/h 6bieg, ale po wciśnięciu w podłogę to chyba zrzuciłe do 3 będąc na D i kreciła do 4000obr. Żona nigy nie jeżdżąc automatem w zasadzie bez nuki odrazu oceniła ją jako coś rwelacyjnego.
1)1,9 TDI rok 2001
333 000 km
110 KM seria - prog. na 135KM
Silnik może jednak pracować tylko na biegu jałowym.
I tak bedzie w momencie kiedy ma N lub P wbite. A tak normalnie moze stac na R, D, S i nic mu nie bedzie.
W dodatku nowsze softy rozpinaja naped na postoju na wyzej wymienionych biegach, czego nie robily wczesniejsze softy, wiec tym bardziej nie ma potrzeby kombinowania.
nic nie kombinuję, narazie, to co napisałem to był cyt. z instrukcji obsługi, jak poznam auto to będę musiał poszukać tunera do modu silnika i skrzyni, to tej pory korzystałem z usług usy z Łodzi i MR-Motors z W-wy ul. Mineralna zdaje się.
1)1,9 TDI rok 2001
333 000 km
110 KM seria - prog. na 135KM
"podczas chwilowego zatrzymania, na szkrzyżowaniu nie ma potrzeby przełączania dzwigni w położenie N. Wystarczy po zatrzymaniu trzymać wcziśnięty pedał hamulca. Silnik może jednak pracować tylko na biegu jałowym.
Podsumowując,
nie trzeba przełączać ale ma pracować na jałowym, czyli N. Widzę tu zaprzeczenie.
Nic tu sobie nie przeczy - skrzynia np. na D a silnik ( nie skrzynia) na biegu jałowym...
www.k-mot.pl
Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
Autoholowanie.
Robert Kulma
W dodatku nowsze softy rozpinaja naped na postoju na wyzej wymienionych biegach, czego nie robily wczesniejsze softy, wiec tym bardziej nie ma potrzeby kombinowania.
a tego nie słyszałem , możesz szerzej proszę ?
osobiście w korkach i na długich czerwonych przełączam na N.
Soft w nowszym DSG6 posiada taka funkcjonalnosc ktora posiadal juz soft w DSG7. Wysprzeglal nie z oszczednosci, a z faktu oszczednosci sprzegiel, ktore mialy szanse splonac przy duzych korkach.
odnośnie, wrzucania N lub P, na światłach czytałem, że najlepiej trzymać na hamulcu na i skrzynia na D, wtedy najmniej się zużywa, wrzucanie innych biegów po prostu wypracowuje skrzynię.
Wracając do niespodzianek to bardzo męczyła mnie jazda po mieście, kiedy przy stałej prędkości około 60km/h wrzucany był 6 bieg, obroty 1200/min. W/g mnie taka praca niszczy przeniesienie napędu i wydaje nieprzyjemny dzwięk.
Wykonałem w R-performance modyfikacji tej skrzyni Witek, zaprogramował ją według moich sugestii, teraz przerzuca biegi przy obrotach jakie preferowałem jeżdżąc z ręczną skrzynią. Przy okazji wirusk na prawie 190KM.
1)1,9 TDI rok 2001
333 000 km
110 KM seria - prog. na 135KM
szczególnie zachęcam na mod skrzyni, z silnika wkleił bym wykres ale nie potrafię, dokładnie to chyba wyszło 187KM. Mod do skrzyni aż tak wielu nie robi, dzwoniłem do V-tech nie robią, i jeszcze dwóch, których polecił kolega z modem na 600KM+ nie robią modyfikacji zmian biegów.
1)1,9 TDI rok 2001
333 000 km
110 KM seria - prog. na 135KM
Jadę jako pasażer passatem b7 w dsg. Kierownik przy każdym hamowaniu wrzuca na N, pytam po co? - bo jest skuteczniejsze hamowanie (auto nie ciągnie do przodu) - ok :shock:
Jedziemy dalej, zagadaliśmy się i przy hamowaniu, prędkość ca. 25kmh wrzucił P :shock: skrzynia zaterkotała, myślałem że będziemy zbierać części z ziemi za samochodem, a tu nic. Normalnie startuje i działa bez zarzutu :?:
Kierownik mówi że w dsg P działa trochę inaczej, coś na zasadzie przeskakującej zapadki i nie uszkodzi się nic (inaczej zrobiliby blokadę żeby dźwigni w ogóle nie dało się przesunąć na P podczas jazdy). Skrzynie są testowane, że jakby coś się zadziało z kierownikiem to wrzuca P i auto samo wyhamuje.
No qfa zrobiłem oczy :shock: :shock: :shock: Oczywiście powiedziałem że jest głupi i ma wszy :lol: ale czy tu rzeczywiście są takie cuda ???
jak w twmacie, czym szczególnie powodującym przspieszone bicie serca może zaskoczyć skrzynia DSG, osobę która dopiero zaczyna takiej używać.
Z pewnością szybkimi i sprawnymi zmianami biegów, zwłaszcza w trybie Sport. Dodatkowo niemalże idealnie ciągłym przenoszeniem napędu w trakcie zmian biegów.
A jeśli o awarie chodzi, to jak Ci zacznie mrugaać PRNDS to zauważysz na pewno, bo przejdzie w tryb awaryjny i zostanie Ci tylko 1,2 lub 3 bieg.
cysterniarz, :shock:
Przecież wyraźnie jest napisane w instrukcji by nie wrzucać na P podczas jazdy.
Oczywiście że tak i nie jestem pewny ale w skodzie chyba nawet jest blokada mechaniczna, że nie da się wrzucić na chama P lub R podczas jazdy.
Dlatego oczy mnie wyszły z orbit jakim cudem w VW można wajchę pchnąć na P i jedynie co było słychać to tyrkotanie.
cysterniarz, niestety w moim DSG 7 udało mi sie kiedyś podczas ruszania z pod świateł manerw wrzucenia "trzeciego" biegu z manuala co w dsg oznacza R - usłyszałem tylko zgrzyt i po wróceniu na D auto jeżdziło dalej bez problemów. Przełączanie z D na R jest możliwe w celu rozbujania auta dla potrzeby wyjechania z zaspy lub błota.
Jest o tym napisane w instrukcji str. 137 "Blokada dźwigni sterującej"
Przełączanie z D na R jest możliwe w celu rozbujania auta dla potrzeby wyjechania z zaspy lub błota.
Jest o tym napisane w instrukcji str. 137 "Blokada dźwigni sterującej"
Grzegorz56, ops: nie doczytałem tego
Tak mnie temat zaintrygował, że rozmawiałem dziś z mechanikiem i to terkotanie to zapadka na kole parkingu. P rzeczywiście da radę wbić i wtedy ta zapadka skacze po kole stopu - gdyby była natychmiastowa blokada, auto zrobiłoby kozła albo rozerwało połowę napędu. Takie zatrzymanie auta może być jednorazowe bo zapadka jest jakoś tam wyliczona że przy większej sile normalnie się zrywa by nie uszkodzić koła stopu. Zapadkę można wymienić ale można też bez niej użytkować skrzynię, nie będzie wtedy blokady na postoju i pozostaje zaciąganie ręcznego.
Oczywiście powtarzanie takich manewrów to kretynizm ale ktoś pomyślał i tak to zaprojektował by w razie rozkojarzenia i wrzucenia P nie było tragedii.
A z kolegą kierowcą VW nie dyskutowałem, jego cyrk, jego małpy, a auto oczywiście służbowe :roll: serwis przecież naprawi...
Komentarz